למה כדאי ואפשר לצפות – מדריך לציפויי שיניים

בדומה לתחומים רבים אחרים בחיינו, גם תחום הטיפולים הדנטליים זכה בשנים האחרונות להינות מהטמעתן של טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ואיתן לפיתוח ושכלול מגוון טיפולים יעילים וזמינים. אחד מאותם תחומי טיפול שזכו להינות מן ההתקדמות הטכנולוגית הוא תחום ציפוי השיניים.

ההשקעה שרבים מאיתנו מוכנים לעשות בשיפור מראה ובריאות השיניים מובנית בהחלט, אחרי הכל, מראה בריא וחיוני של שיניים לבנות ונקיות יכול להשפיע במידה משמעותית על הרושם הראשוני שאנו עושים על הסובבים אותנו ובהתאם על האופן בו הם תופסים אותנו כאטרקטיביים, מצליחים ומטופחים, זאת לעומת הרושם הלא נעים בעליל אשר עלול להתקבל ממראה שיניים פגומות, צהובות וסדוקות.

ציפוי שיניים- קווים לדמותם

ציפוי שיניים הוא פרקטיקה באמצעותה עושים שימוש בחומרים שונים על מנת להשיב לשן מראה אסתטי ונאה, זאת באמצעות מילוי סדקים, הסתרת עקמומיות, מילוי רווחים בין השיניים, טשטוש כתמי צבע והצהבה וכדומה. לצד התועלת האסתטית לציפוי שיניים יש גם מספר תועלות בריאותיות: מתן הגנה טובה יותר לשכבת אימייל השן במקרה של סדק או פגיעה מכנית אחרת וכן מתן הגנה לאימייל אל מול מזונות ומשקאות חומציים במיוחד.

איך מבצעים ציפוי שיניים?

תחום ציפוי השיניים כולל כמה פרקטיקות טיפוליות, אולם ללא ספק אחת הנפוצות ביותר ביניהן היא ציפויי חרסינה לשיניים. במסגרת הליך טיפולי זה מצופה השן בשכבת חרסינה דקה במיוחד (בעובי של כחצי מילימטר). ביצוע תהליך הציפוי בחומר חרסינה נחשב להליך דנטלי בטוח המספק תוצאות מיטביות בכל הנוגע למראה השן. כמו כן יש לציין כי ציפוי שיניים הוא במרבית המקרים הליך קל למדי, שאינו כרוך בכאב או באי נוחות משמעותית למטופל.

למי מתאים ציפוי שיניים?

מן הבחינה האסתטית ביצוע תהליך ציפוי שיניים בחרסינה מתאים לכל מי שבשיניו ישנם פגמים אסתטיים אותם הוא מבקש להסתיר. בין הפגמים להם ציפוי שיניים בחרסינה יכול לתת מענה יעיל נמנים: כתמי עישון על השיניים או שינוי גוון בשן מכל סיבה אחרת, סדקים ושקעים שנוצרו בשן בשל חיכוך מכני או סיבה אחרת, עקמומיות בשן, רווח מיותר בין שן לשן ועוד.

באילו מקרים לא ניתן לבצע ציפוי שיניים?

ראשית נציין כי כל מקרה עומד לגופו וכמובן שמומלץ לקבל ייעוץ מגורם רפואי מוסמך לפני ביצוע טיפול דנטלי כלשהו. עם זאת בהכללה ניתן לומר כי מטופלים הסובלים ממחלות חניכיים או מנסיגת חניכיים מתמשכת ככל הנראה לא יהיו מועמדים אידיאליים לביצוע טיפול שיניים. אמירה דומה ניתן לומר לגבי מטופלים אשר שיניהם נפגעו בשל חריקת שיניים אגרסיבית. עבור מטופלים כאלה קיים חשש כי פעולת החריקה תביא להיעלמות שכבת ציפוי החרסינה תוך זמן קצר ועל כן פעולת הציפוי אינה נחשבת ליעילה. בהקשר זה ראוי לשוב ולציין את העובדות שהעלינו בפתיחת המאמר, ציפויי שיניים בחרסינה הם רק פרקטיקה אחת מני מגוון פתרונות דנטליים המוצעים למטופלים.

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן