האם קיימים סוגים שונים של טיפולי שורש?

רוב האנשים קיבלו טיפול שורש אחד או יותר בחייהם, כשהתא הפנימי של השן, בו נמצאת רקמת העצבים שמחזיקה את השן בחיים, נפגעת ויש צורך לאטום את השן על מנת לעצור זיהום או ריקבון קיים. סוגים שונים של טיפולי שורש מסייעים לכם לשמור על השן הטבעית שלכם בניגוד לעקירתה.

קיימים סוגים שונים של טיפולי שורש שניתן לבצע בהתאם למקרה האישי. לכל הטיפולים יש מטרה דומה: להציל את השן ולהגן עליה מפני השפעת ריקבון וחיידקים. הנה מספר סוגים שונים של טיפולי שורש שכדאי לדעת עליהם.

טיפול בתעלות שורש בגישה שאינה ניתוחית

שיטה זו של טיפול שורש מסירה את רקמת העצב הפנימית של השן, לאיטום התא הפנימי. יתכן שיהיה צורך בטיפול שורש שאינו כירורגי אם השן חווה ריקבון נרחב שאינו ניתן לתיקון באמצעות סתימה, או אם יש לכם זיהום שפגע בעצבי השן. כך או אחרת, בחירה בשיטה זו היא בחירה בשיטה הקלאסית מבין סוגים שונים של טיפולי שורש.

אפיקוטומיה

ניתוח אפיקוטומיה הוא הליך שמשמש במקרה בו תעלת שורש ראשונית, טיפול שורש שאינו ניתוחי, אינו מוצלח. במקרה זה, הזיהום או הדלקת עשויים להימצא עדיין בשן או בעצם שמחזיקה את הלסת. הליך זה מתבצע תחת הרדמה מקומית בלבד, והוא נחשב להליך מיקרו-כירורגי. קצה שורש השן מוסר, וחומר מילוי משמש לאיטום התעלה.

במהלך החודשים הבאים לאחר הטיפול, האזור בו הוסר החומר הפגוע נרפא, אבל ההתאוששות והשיבה לפעילות הרגילה אפשרית כבר למחרת!

טיפולי שורש לילדים

סוגים שונים של טיפולי שורש לילדים מתבצעים ברוב המקרים במטרה להציל את השיניים הטבעיות של ילדכם, אבל הם נבדלים בהיבט אחד מטיפולי שורש שמבוצעים על שיני מבוגרים. בהליכים אלו, העיסה הפגועה של תא השן מוסרת, והעיסה הבריאה נותרת בשורשי השן של הילד. טיפולי שורש לילדים מתאימים רק אם חלק מרקמת העצב הפנימית של השן של ילדכם מושפעת.

במקרים אחרים, העיסה הפגועה בשן מוסרת ומוחלפת בחומר מילוי. הליך זה מתבצע לטיפול בשיניים שלא ניתן להציל אותן בהליכים רגילים בשל ריבוי הזיהום או הריקבון.

למעבר לאתר > לחצו על הקישור הבא.

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן