זמני כניסת השבת בתל אביב

תל אביב ידועה בתור עיר חילונית, העיר הכי פלורליסטית בישראל, ממש "עיר ללא הפסקה". ועדיין, גם בתל אביב, יש משמעות לזמני כניסת השבת. מה קורה בתל אביב בזמן זה? למה זה חשוב לדעת את הזמנים גם שם? ולמי זה משנה? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

תל אביב

אין צורך להרחיב יותר מדי על תל אביב, אבל בכמה מילים נספר שמדובר על העיר השנייה בגודלה בישראל, העיר היא בעצם מרכז של מטרופולין שכולל גם את כל הערים מסביב לה. מדרום, בת ים וחולון, ממזרח, רמת גן, גבעתיים, בני ברק ופתח תקווה, ומצפון הרצליה ורמת השרון. מרכזי הסחר, הבנקים והכלכלה הישראלית נמצאים בתל אביב, וכן מרכזי התרבות, תקשורת ואומנות. מספר התושבים בעיר תל אביב עצמה, עומד על סך 470 אלף והיא הוקמה ב1909.

איך קובעים את זמני כניסת השבת בתל אביב?

כמו בכל הערים האחרות בישראל, ובעיקר הערים הקרובות לה, זמן כניסת השבת בתל אביב הוא כ – 22 דקות לפני השקיעה, כאשר דרך החישוב של זמן יציאת השבת הוא מדידת 8.5 מעלות מתחת האופק. כמובן שלא כולם מקפידים בדיוק על זמני כניסת השבת הללו, גם בקרב המסורתיים ואלה שזה חשוב להם, ויש מאלה שמעגלים את זמן הדלקת נרות השבת למעלה או למטה, בעיקר ישנם רבים המדליקים את נרות השבת עצמם רק בזמן סעודת השבת, הנקראת גם סעודת שישי.

למה בכלל חשוב לדעת זמני כניסת השבת?

אמנם החיים בתל אביב אינם נעצרים עם כניסת השבת, אך לכל תושב בה כמעט יש את המשפחה הקרובה אליו, והאנשים שכן שומרים שבת, שאם ידע שנכנסה השבת, ידע שהם כבר אינם זמינים ואין יותר מדי מה לטרוח לנסות להשיג אותם בטלפון למשל.

האם אפשר לראות שינוי ברחב בתל אביב לאחר כניסת השבת?

בעיקרון התשובה היא שלא כל כך, אבל יש כאלה שיגידו שיש איזה שהוא שינוי באווירה שמתרחש לאחר כניסת השבת. אולי זה שינוי שמשתקף יותר בכבישים הראשיים, נתיבי איילון וכבישים נוספים, בהם נוסעים נהגים מערים נוספות ובהם התנועה מתמעטת עם כניסת השבת.

אז מה קורה תכלס בעת זמן כניסת השבת?

בתל אביב לא בטוח שיש איזה שהיא התפתחות דרמטית, אך כמו כל מקום, סוף השבוע ובוא השבת מבשרים על זמן רגוע יותר, פחות עבודה, יותר ים ובילויים, וגם בתל אביב ניתן לראות זאת.

לסיכום, אמנם תל אביב אינה עיר דתיה, אלא להפך, ועדיין, גם בה אפשר לומר שיש משמעות לזמני כניסת השבת. גם בהקשר של קשר לשאר הערים והאזרחים בארץ, וגם בהקשר של כניסה רשמית של סוף השבוע, ומעבר לאוויר נעימה יותר, רגועה יותר, שאינה סביב עבודה או מסגרות לילדים, יותר זמן למשפחה.

 

You may also like...

דילוג לתוכן