סיכומים בהיסטוריה לבגרות

בעוד שסיפור ההתפתחות מתמקד בעיקר בהתפתחות ילדים ובני נוער, מחקרי הבגרות וההזדקנות הניבו שפע של תובנות, כפי שמוכיח מאמר זה. החלק הבא מספק סקירה קצרה של מחקרים ותוצאות על תפקיד הגיל בהתפתחות הבגרות. שינויים חילוניים בלחץ הדם בילדות, בגיל ההתבגרות ובבגרות הצעירה: סקירה וניתוח. תוצאות אלו מאשרות כי תקופת הבגרות המתעוררת מאופיינת בשינויים משמעותיים בלחץ הדם, במדד מסת הגוף (BMI) ובמשקל הגוף ומייצגת התאמה מרכזית להישרדות ורבייה אנושית.

הבנת המציאות של גיל ההתבגרות מציבה אתגר לתיאוריות פופולריות לבגרות

שתמיד עמדו במרכז הגדרת היחסים האנושיים עם העולם בתקופה נתונה בהיסטוריה. ההיסטוריה המשתנה של ספרות ספרותית המשמשת לחינוך צעירים הייתה גורם חשוב בהעברת נקודות המבט ההיסטוריות על גיל ההתבגרות ותפקידה בפיתוח המיניות האנושית.

משחה

קפיצות גדילה ומעברים מתרחשים במהלך הצמיחה האנושית (15-16), ונקודות המפנה הן היבטים של מעברים אלה שמודגשים במבנים תיאורטיים. לכל שלב יש שלבי התפתחות משלו, מההתחלה ועד סוף גיל ההתבגרות ומבגרות לבגרות. משחה (קפיצת גדילה) והמעבר מתרחש במהלך גדילת האדם (14-15, 16). נקודות מפנה הן היבט של מעבר שמודגש על ידי בנייה תיאורטית ויש לו שלבים משלו, כמו גיל ההתבגרות, הריון, לידה, גיל ההתבגרות, בגרות ומעבר לה. קפיצי משחה וצמיחה, או מעברים, מתרחשים לאורך התפתחות האדם (13-14, 17-18). נקודות מפנה הן מרכיב בהתפתחות המיניות האנושית, שמודגש על ידי קונסטרוקציות תיאורטיות והיא מייצגת בעצמה שלב של אבולוציה.

המעברים השונים שמשמעותם רכישת מעמד של מבוגר מראים גם שונות היסטורית וחברתית

גיבוש משפחתי קשור למעבר מילדות לבגרות, מלידה לגיל ההתבגרות ומגיל ההתבגרות לחיים הבוגרים. הסמנים הרבים להיווצרות המשפחה כמו לידה, הריון, לידה ובגרות הם אחד ההיבטים החשובים ביותר בהתפתחות האדם וגורם מפתח בהתפתחות הבגרות. בניגוד לילדות, אחד המאפיינים המגדירים את התבגרותם הוא שמבוגרים בוגרים מבחינה ביולוגית, בעלי יכולת לנהל את חייהם ואחראים באופן מלא למעשיהם. כשאנשים עוברים את גיל ההתבגרות והבגרות, מקומם בהיררכיה המשפחתית משתנה בהתאם לשלב ההתבגרות בו הם נמצאים. כל דור חדש שעושה את המעבר לבגרות נתון למערך אחר של שינויים ביצירת המשפחה, במבנה המשפחתי ובמעמד החברתי. בעוד שהחברה קובעת מתי הילדות מסתיימת ומתחילה הבגרות, החברה אחראית לקבוע את גיל הזכאות החוקית, אשר נקבע כיום על 18 שנים כאשר אדם מגיע לגיל זה לזכאות חוקית. לבני 18-25 המעבר מילדות לבגרות בארצות הברית ובשאר העולם עובר מסוף שנות העשרה לאמצע שנות העשרים, ויוצר פער מעמד חברתי משמעותי בין צעירים להוריהם. כדי להגדיר את המעבר מגיל ההתבגרות לבגרות, אנו משתמשים בפונקציה תלויה בזמן, מדד ליכולת ההסתגלות וההסתגלות של האדם. היכולת עוקבת אחר פונקציה הפוכה בצורת U לאורך תוחלת החיים, ופונקציות תלויות זמן הן ההבדל בין תחילת ההתבגרות מגיל הבגרות לבין הופעת הבגרות. כדי לייצג את הגילאים, יכולות עוקבות אחר פונקציה הפוכה – בצורת u לאורך כל תקופת החיים. זהו מדד לשינוי היכולת מגיל ההתבגרות לבגרות והעלייה בשנים בין שני שלבי החיים. תורת החיים – ההיסטוריה היא שיטה להבנת צמיחתו והתפתחותו של ילד מנקודת מבט אבולוציונית [2, 13, 14] והיא הבסיס להבנת צמיחתו והתפתחותו של ילד מאבולוציוני. נקודת מבט. תורת החיים – סיפורים הם גישה להבנת צמיחתם והתפתחותם של ילדים מנקודת מבט אבולוציונית [1, 2].

הפחתת תמותת ילדים ומבוגרים (86%) מעכבת את ההתרבות ומחייבת השקעה משמעותית של ההורים בצאצאים

הפחתת תמותת ילדים ומבוגרים (87%), עיכוב רבייה, השקעה משמעותית של ההורים בצאצאים (88%). הפחתת התמותה בקרב ילדים ומבוגרים (86%); דחיית רבייה; הצורך בהורות משמעותית של צאצאיהם (88%, 95).

התרחשותם של שלבי חיי קדם-רציפים עוקבים אפוא את תחילת הבגרות בתקופות היסטוריות

החוויה החברתית המקושרת לשלב הבגרות הגופנית (גיל ההתבגרות) נחלשה מאוד, ואיתה התפתחות החוויות החברתיות הקשורות לשלב זה (פיזי וחברתי) של גיל ההתבגרות.

כדי ללמוד עוד על מה שארנט מכנה "בגרות מתעוררת" ולמה לוקח יותר זמן לגדול היום, צפו בווידיאו קליפ זה של ד"ר ג'פרי ארנוט. לטענתו, הוערך משך ההתבגרות האנושית, וכי היסטוריית חיי האדם צריכה לכסות את התקופה שלאחר מה שהוא מכנה הבגרות המתעוררת, ולא רק את השנים הראשונות לבגרות. והוא טוען, בכך שמזלזל בבגרותם של בני האדם, שיש לכלול אותו רק בשלבים המוקדמים של חיי הבוגרים, ולא בשלבים המאוחרים יותר.
לפרטים נוספים בתחום של סיכומים בהיסטוריה לבגרות מומלץ לבדוק כאן: quicklearn.co.il

You may also like...

דילוג לתוכן