מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים ובריאות הפה

בריאות השיניים והפה היא חלק חיוני מבריאות ורווחה כללית. היגיינת פה לקויה עלולה להוביל לחורים בשיניים ולמחלות חניכיים, והיא נקשרת גם למחלות לב, סרטן וסוכרת. שמירה על בריאות השיניים והחניכיים היא מחויבות לכל החיים.

ככל שלומדים מוקדם יותר הרגלים נאותים להיגיינת פה, כגון צחצוח, שימוש בחוט דנטלי והגבלת צריכת הסוכר, כך יהיה קל יותר למנוע טיפולי שיניים יקרים ובעיות בריאותיות ארוכות טווח.

אבחון מחלות שיניים ופה

במהלך טיפולי שיניים, רופא שיניים מאבחן את רוב הבעיות בשיניים ובפה באמצעות בדיקות מקיפות שכוללות:

  • שיניים
  • פה
  • גרון
  • לשון
  • לחיים
  • לסת 
  • צוואר.

רופא השיניים בודק את השיניים באמצעות כלים או מכשירים שונים כדי לסייע באבחון. טכנאי במרפאה יבצע צילומי רנטגן של הפה שלכם, וידאג לקבל תמונה של כל אחת מהשיניים. הקפידו ליידע את רופא השיניים על מצבים בריאותיים קיימים, כגון החלפת מפרק או הריון.

לנשים הרות אסור לעבור צילומי רנטגן, ואנשים שעברו ניתוח החלפת מפרק צריכים לקבל אנטיביוטיקה לפני טיפולי שיניים.

בדיקת חניכיים

בדיקת חניכיים מתבצעת באמצעות מכשיר מיוחד שמיידע את רופא השיניים על מחלת חניכיים או נסיגת חניכיים. אם רופא השיניים מאתר גושים, נגעים או גידולים חריגים בפה, תתבצע ביופסיית חניכיים, במהלכה פיסת רקמה קטנה מוסרת מהנגע. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לבדיקה במיקרוסקופ לאיתור תאים סרטניים.

אם קיים חשד לסרטן הפה, טיפולי שיניים נדחים עד לביצוע בדיקת הדמיה כדי לקבוע את התפשטות הסרטן.

ניקוי שיניים וטיפולי שורש

גם אנשים שמטפים היטב בשיניהם, זקוקים לטיפול ניקוי מקצועי פעמיים בשנה. רופא השיניים ימליץ על טיפולי שיניים אחרים אם הוא מאתר סימני מחלת חניכיים, זיהומים או בעיות אחרות. סתימות משמשות לתיקון חורים או סדקים בשיניים. בשלב הראשון, רופא השיניים ישתמש במקדחה על מנת להסיר את האזור הפגוע של השן ואז ימלא את החור בחומר מתאים.

יתכן שיהיה צורך בטיפול שורש אם עששת מגיעה עד עצם השן. במהלך טיפול שורש, הרופא מסיר את העצב וסותם את החור בחומר תואם ביולוגי.למידע נוסף על טיפולי שיניים, צרו קשר עם בי אסתטיק ונשמח לסייע ולעזור לכם בכל בקשה או שאלה.

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן