טיפול באצבע פטיש

הגוף של כל אחד מאתנו בעלי מאפיינים ומתווה שונה. כך למשל יש אנשים שיש להם בעיות רפואיות באצבעות ברגליים כי חלק מהאצבעות בולטות (אצבע פטיש). כאשר אחת האצבעות שלנו בכפות הרגליים בולטת אז אנחנו לא יכולים ללכת עם כל דגמי הנעליים שיש בשוק. מי שיש לו אצבעות בולטות או להבדיל רגל שטוחה חייב לשים לב איזה נעליים הוא שם על כפות הרגליים שלו. כך למשל אסור במקרים אלו ולא כדאי ללכת עם נעליים שהן עם עקבים או שפיץ בקצה שלהן. 

מה זה אצבע פטיש?

אצבע פטיש היא מצב בו אחת האצבעות שלנו (בדרך כלל הבוהן) תבלוט למעלה ותפריע לנו לשים נעליים וללכת באופן חופשי ברחוב או בבית עם הנעליים שלנו. הרבה מאוד אנשים סובלים מבעיה זו וההתמודדות אתה לא פשוטה. בשביל להתמודד עם מצב רפואי זה לא צריך לעבור ניתוח מיוחד או טיפולים מיוחדים מבחינה אורתופדית – מה שכן כדאי לעשות זה להתאים את סוג הנעל לבעיה ולשים לב עם איזה נעליים אנחנו הולכים בחיי היומיום שלנו.

למה חשוב לטפל באצבע פטיש?

חשוב מאוד לא להזניח את הנושא של אצבע פטיש ולטפל בה כי כך אנחנו יכולים לשפר את איכות החיים שלנו ואת יכולת הניידות שלנו. חשוב מאוד לדעת איך אנחנו צריכים לטפל בכפות הרגליים שלנו ולהשקיע כמה שיותר בטיפול זה. ככל שנשקיע יותר בטיפול ובטיפוח הגוף שלנו כך המצב הרפואי שלנו יהיה טוב יותר. כאשר אנחנו שמים לב שיש לנו בעיה בכף הרגל ושלא כל נעל מתאימה לנו ושיש נעליים שגורמות לנו לכאב כדאי לנו להתייעץ עם אורתופד מומחה מה עלינו לעשות.

בסופו של דבר הבריאות שלנו יותר חשובה מהכול. כאשר אנחנו משקיעים בבריאות האישית שלנו אנחנו משפרים מאוד את איכות החיים שלנו. אם אנחנו לא רוצים שיכאבו לנו הכפות רגליים כדאי לנו לשים לב טוב מאוד איזה נעליים אנחנו שמים עליהן וגם איך אנחנו הולכים נכון. כך תכאב לנו פחות כף הרגל וגם יהיו לנו פחות כאבים נלווים כמו כאבי גב.

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן